vineri, 1 martie 2024

Cum se-mparte casa, frate

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“



Cum se-mparte casa, frate
Când părinții nu mai sunt
Măsurăm cu pasul, toate
Ca pe-un petic de pământ?

Cum să împărțim frățește
Poza mamei din tablou
Ia uite cum ne zâmbește...
Parcă ne-ar vorbi din nou!

Dar pe tata?! Cum să facem
Să luăm ce e al lui?
Eu iau scaunul din tindă,
Tu, pălăria din cui?!

Astea-s amintiri, frăție
Ce-au crescut cu noi odată,
Azi copilăria noastră
E în casă încuiată!

N-am nevoie de nimica
Nu vreau nici pământ, nici vie
Dar ai încuiat cu lacăt
A noastră copilărie!

Ușa n-a fost încuiată
Când era mama-n nevoi,
Am dat mult, dar niciodată
N-am vrut nimic înapoi!

Nici acum nu vreau nimica
Că sunt bine unde stau
Dar pentr-o poză de-a mamei
Spune frate, cât să-ți dau?

Nu vreau casa nici pământul
Sau ce îmi revine mie
Nici la tribunal să mergem
Cu a noastră sărăcie.

Am dorit să am o cheie
Ca să pot pune pe masă
O fărâmă de pomană
La măicuța noastră-n casă.

Am trăit acolo odată
Și-am mâncat dintr-un ceaun
Azi văd casa de la poartă
Și pomană fac în drum.

Nu te bucura azi frate
Că eu chiar dac' am tăcut
Mama mi le spunea toate
Știu c-ați supărat-o mult.

N-am vorbit să nu o supăr
Că plângea și se ruga,
Dar acum tu încui ușa,
Asta e frăția ta?!

Am o mică întrebare,
Că de nimic nu mă mir,
Dar vei pune lacăt oare
Și pe ei la cimitir?!

Așa că spune tu, frate
Ca să știu cum împărțim:
Pas cu pas sau... cu frăție?
De toate să îngrijim!?

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO