duminică, 16 august 2020

HARUL SE DA PE MASURA ISPITIRII

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


Bucuria mea, cat de minunate sunt cuvintele Sfantului Parinte, Iosif isihastul: "Dincolo de nori este Lumea mea. Acolo ma asteapta Dumnezeu, acolo vreau sa traiesc. Iar crestinul ortodox care asteapta Har de la Dumnezeu, este dator sa rabde ispitele si necazurile de orice fel.

Nu poti rabda ispitele?

Nu astepta nici Harul Duhului Sfant, fiindca, nu-ti va fi dat nici cand gratuit. Harul se da totdeauna pe masura ispitirii”. Sfantul inchisorilor, Valeriu Gafencu ne indeamna sa fugim de EGOISM si DORINTA DE A STAPANI, fiindca: “Prin egoism și tendinta de dominare, omul e lup pentru om! Prin virtute și luminarea Harului, omul e Hristos pentru om!"

Asa zice Sfanta Elisabeta Feodorovna: “Casa sufletului este RABDAREA. Hrana sufletului este SMERENIA!" Foarte important este sa nu uitam cuvintele Sfantului Parinte, Simeon Noul Teolog: "Iubitii mei frati, nu ne ajuta la nimic sa biruim patimile mari, daca suntem stapaniti de patimile mici!"

Una din multele ispite este cea a mancarii despre care Sfantul Parinte, Ioan Casian, zice: "Cantitatea mancarii toceste ascutimea mintii si, ingreunand si duhul odata cu trupul, atata focul primejdios al patimilor. Un pantec imbuibat cu tot felul de alimente, naste semintele desfraului si mintea innabusita de greutatea mancarurilor nu mai poate pastra carma dreptei chibzuinte."

🙏 Da-mi Doamne timp de pocainta, sa-mi plang pacatele si sa ma pot bucura de oamenii dragi! Da-mi Doamne, ca oamenii dragi, sa fie crestini ortodocsi “fierbinti” in credinta, traitori. Da-mi Doamne, un Parinte duhovnic, care sa-mi fie calauza duhovniceasca in drumul catre Imparatia Ta. Amin si Aliluia!
Preot Ioan 🛎.

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO