sâmbătă, 29 august 2020

Prima spovedanie


Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“







Mi-ai spus că am crescut, mămică !
De ce a trebuit să cresc?
Acum îmi este-așa de frică …
E timpul să mă spovedesc!
Părintele …îl vad în față,
Stă așezat pe scăunel
Și m-au cuprins fiori de gheață ,
Când m-a chemat să merg la el.
Nu știu cum am ajuns la dânsul ,
Nici n-am privit la fața sa.
Simțeam cum mă bufnește plânsul …
Of, Doamne…ce m-o întreba ?
Îngenunchez. Ce-o să urmeze?
Dar simt, uimită , mâna sa
Pe umăr dând să mi se-așeze
Apoi, obrazu-mi mângâia .
Privesc spre el. Câtă tandrețe !
Cu toata fața-mi surâdea
Și mă întreabă , cu blândețe:
- Ce nume ai, fetița mea?
I -am spus, descătușind gurița
Ce am făcut în viața mea:
Am necăjit pe mămăița
N -am ascultat mereu de ea…
Am mai uitat de rugăciune
Nu că n -am vrut, dar am uitat…..
În zori, nu prea am timp de mine
Iar seara, frântă , pic in pat!
Și la biserică , părinte ,
Nu pot sa stau prea mult în loc
Ținând privirea înainte ,
Că tot îmi vine să mă joc!
Se leagă babele de mine.
Ce or avea cu viața mea?
Eu, când mă joc, mă rog mai bine!
Greșesc? Să-mi spui, Sfinția ta!
Că uite, colo, în icoană
Îl văd pe Domnul băiețel ,
Ținut în brațe strâns , de Mamă.
Dar ce, nu S-a jucat și El?
Părintele , cu duioșie ,
Cu ochi albaștri , părintești
Privea , lăsând , cu gingășie ,
Să-i spun tot felul de povești.
Mi -a zis apoi că mă iubește ,
Dar nu atât ca Dumnezeu
Si, ceea ce Iisus dorește
Să fac și eu , nu este greu.
Să îmi ascult mereu părinții
Și să respect pe cei bătrâni,
Că Dumnezeu alege sfinții
Dintre copiii cei mai buni
Să știu apoi, că rugăciunea
Vorbire e cu Dumnezeu!
S -o spun frumos, ca toată lumea
Că o să-mi placă , nu e greu!
Mi -a pus apoi pe creștet mâna
Și am simțit, mărturisesc,
Cum m-a luat in brațe Mama
Frumosului Copil Ceresc!
Deci, spovedirea, frățioare
Atâta e! Știi ce gândesc ?
Mai fac vreo două prostioare
Și mâine, iar mă spovedesc!

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO