joi, 28 mai 2020

CUVANT DE INVATATURA DESPRE FRICA

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


Bucuria mea, asa scrie in Biblie: “Nelegiuitul fuge fara sa-l goneasca nimeni, dreptul ca un leu sta fara grija” (Pildele lui Solomon 28:1). Frica este cel dintai rod al pacatului. 

Cand Adam a pacatuit, El s-a ascuns de la fata Lui Dumnezeu. Iar cand Dumnezeu l-a strigat, Adam a raspuns: “Am auzit glasul Tau in rai si m-am temut, fiindca, sunt gol, si m-am ascuns” (Facerea 3: 10).

 Mai înainte de a păcătui, Adam nu cunoștea frica, nici nu se ascundea de la fața lui Dumnezeu, si mai vartos se grabea pururea intru intampinarea lui Dumnezeu. Dar de indata ce a pacatuit, el s-a temut. Iar dreptul ca un leu stea fără grijă. Fără de păcat, prin urmare fara teama si fara slabiciune. 

Cel ce nu pacatuieste este puternic, puternic foarte si plin de barbatie. Drepții sunt tari și neînfricați. Astfel sunt drepți și numai drepți. Frica nu este de la Dumnezeu, este de la vicleanul diavol si atunci tu sa zici asa: “Cu noi este Dumnezeu, înţelegeţi neamuri şi vă plecaţi.” (Isaia 8:9). “Domnul este luminarea mea si mantuirea mea; de cine ma voi teme? Domnul este aparatorul vietii mele; de cine ma voi infricosa?” (Psalm 26:1-2).

🙏 O, Doamne, Atotputernice, izbaveste-ne pe noi de frica cea desarta, dar mai-nainte de aceasta, pazeste-ne de pacatul cel care zamisleste frica. Amin si Aliluia!
                                                                                                                                            Preot Ioan 🛎.

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO