marți, 2 ianuarie 2024

JUDECA-L TU, CA TU ESTI DUMNEZEU!

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


🙏Bucuria mea, Dumnezeu ne da ceea ce alegem de buna voie. 

L-am ales pe Domnul Dumnezeu? Suntem ai lui Dumnezeu! L-am ales pe Satana? Suntem ai Satanei!

 Se cuvine sa luam aminte la aceste Sfinte, adevarate si minunate cuvinte: Zis-a Sfantul Parinte, Antonie cel Mare: "Sa ai totdeauna inaintea ochilor tai, frica lui Dumnezeu si sa-ti aduci aminte de cel ce omoara si face viu. Sa urasti lumea si cele ce sunt intr-insa, sa urati toata odihna trupeasca, sa te lepezi de viata aceasta, ca sa vietuiesti lui Dumnezeu." Prin Sfantul Parinte, Ioan Gură de Aur, ne graieste Mantuitorul nostru, cand zice: "Eu sunt prietenul tau, capul tau, sunt fratele tau, sunt sora ta, sunt mama ta, sunt toate, si nu voiesc alta decat sa fii si tu prietenul Meu. Eu am fost sarac pentru tine, cersetor pentru tine, am fost rastignit pentru tine, am fost pus in mormant pentru tine, in cer ma rog Tatalui pentru tine si am venit pe pamant ca mijlocitor pentru tine la Tatal. Tu esti Mie totul, frate..." De aceea un serafim printre oameni, adica, Sfantul Parinte, Serafim de Sarov ne indeamna asa: Osandeste-te pe tine si vei inceta sa-i judeci pe ceilalti. Sa judeci fapta rea, nu pe cel care a savarsit-o. Trebuie sa ne consideram pe noi mai pacatosi decat toti. Usa pocaintei este deschisa pentru toti, si nu stim cine va trece primul prin ea – tu sau cel pe care-l osandesti? "Cand il osandesti pe aproapele tau, invata Sfantul Antioh, atunci esti judecat si tu impreuna cu el pentru fapta de care il judeci. Judecata si osandirea nu ne aparțin noua, ci, doar lui Dumnezeu, Marele Judecator, care cunoaste inima si patimile ascunse ale firii noastre”. Pe cand era in viata Sfantul Parinte Arsenie Boca, a mers la el un crestin ortodox si i-a spus: Sfintite Parinte, Arsenie, l-am judecat pe acela!

 Sfantul Parinte, Arsenie, i-a spus: Ma, judeca-l tu, ca tu esti Dumnezeu! Iar crestinul a zis: Nuuu, parinte, nu sunt eu Dumnezeu! 

Si Sfantul i-a spus: Atunci, nu-l mai judeca tu, lasa-l pe Iisus Hristos sa-l judece, fiindca, El este Judecatorul lumii! 
Iata, un cuvant de invatatura minunat, valabil pentru mine pentru tine, pentru noi toti, ca sa nu mai judecam pe nimeni. Ce minunat graieste si Sfantul Parinte, Simeon Noul Teolog: "Fata de Dumnezeu trebuie sa-ti pazesti constiinta curata, ca toate cate le stii ca nu slujesc Lui, sa nu le faci; fata de parintele tau, ca sa faci tot ce iti spune potrivit scopului pe care il urmareste, neadaugand si netaind nimic; fata de oameni trebuie sa-ti pazesti constiinta, ca cele ce tu le urasti, altuia sa nu le faci; iar fata de lucruri trebuie sa te feresti de trecerea masurii in tot ce faci: in mancare, in bautura si in imbracaminte. Simplu graind, toate cate le faci ca in fata lui Dumnezeu, ca sa nu fii mustrat in vreo privinta de constiinta." Iar Sfantul Parinte, Siluan Athonitul, zice: "Cum as putea, Doamne, sa nu Te caut? Cu toate acestea, Tu cel dintai m-ai aflat. Tu esti Cel ce mi-a daruit experienta  blandetii Duhului Tau cel Sfant, si atunci sufletul meu Te-a indragit. Fiindca sufletul care L-a cunoscut pe Domnul nu-L poate uita si-L doreste cu putere, fiindca intru El se afla viata si toata bucuria noastra. Sufletul care a pierdut darul Harului tanjeste dupa Stapanul sau si varsa lacrimi, asemenea lui Adam, cand a fost alungat din gradina Raiului; si in clipa aceasta nimeni nu-i poate da mangaiere, in afara de Dumnezeu. Sufletul este asemenea logodnicei; Domnul, asemenea Mirelui; se iubesc unul pe altul fierbinte si suspina unul dupa altul. In marea Sa iubire, Domnul tanjeste dupa sufletul nostru si se intristeaza daca nu se afls intr-insul loc pentru salasluirea Sfantului Sau Duh. Amin! 

                                                                                       🙏 Har si pace sufletului tau. Amin si Aliluia! 
                                                                                            Preot Ioan 🔔

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO