vineri, 5 ianuarie 2024

Grâul lacrimilor mele

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“



Lacrimă ce curgi ,alene ,
rîsfirată printre gene,
Udă grâul de pe plai ,
S-ajungă colivă -'n rai .
Tata ,ca oricare gazdă ,
semăna grâul, în brazdă .
Dumnezeu uda, să crească ,și să ni se dăruiască.
Și venea tata cu-o coasă ,și cu maica mea ,
frumoasă ,
Cu secera-n mâna stângă, spicele în snopi ,să strângă.
Adunau ,ca pe-o comoară,
treierau ,
duceau ,la moară .
În saci albi ,curați ,
ca pina ,aduceau acas' ,faina .
O covată ,și -o tipsie, pline ,de mărinimie,
Strângeau, coca și plămada,și inimilor ,
spovada .
Doamne ,
bunătății tale ,nimeni să nu-i stea ,în cale ,
Dăruirea ta-i cât satul ,
Eu îți aduc ,doar păcatul.
Truda muncii răsplătește, celui ce te dosadește !
Dumnezeu ,
din bunătate,a uitat și de păcate,
A dat ploaie ,soare ,nor ,
sufletului ,
cerșetor.
Și am stat pe pragul zilei ,să pună ,în cutia milei ,
Spor în toate , pace-n loc ,sănătate, și noroc .
Grâul lacrimilor mele ,să se înalțe, până-n stele ,
Din dragoste milostivă ,
scumpii mei ,vă fac colivă .
Colăcei, și cozonaci ,
Bucurați-vă ,
săraci !
Și coliva mea e dreasă, cu siropuri ,de melasă ,
Cu arome ,și cu nuci ,și cu lacrimi ,lângă cruci .
Cu un muc de lumânare, mamă ,tată ,
cer iertare .
Pentru tot ce v-am greșit ,pentru tot ce am gândit!
Udă doamne ,
încălzește ,
Dă -ne ce ne mai lipsește ,
Ce știi tu ,că -i de folos ,sufletului ,
lăcomos .
Și vom veni ,câtre seară ,cu a timpului povară ,
Să-ți mulțumim, pentru toate ,
Pentru spor ,și sănătate.
Autor Ciabrun Marusia

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO