miercuri, 2 noiembrie 2022

CU NOI ESTE DUMNEZEU

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


Bucuria mea, am putea numi credinta: Carma vietii sufletesti. Credinta alunga de la om deznadejdea. Zice un poet: 

“Nu esti invins cat timp Ortodoxia, 
Nu ti-ai schimbat si nu ti-ai stins, 
Credinta iarasi te ridica, 
Poti fi cazut, dar nu invins!” 

Sfantul Parinte, Dumitru Staniloae zice asa: "Credința inseamna sa admiti ca esti in mainile lui Dumnezeu."
Iar Sfantul Apostol Petru ne incredinteaza: “Rasplata credintei voastre este mantuirea sufletului” (1 Petru 1:9).

Insa sa nu uitam ce scrie in Biblie: “Credinta fara fapte este moarta” (Iacob 2:26). Noi trebuie sa traim Poruncile Lui Dumnezeu ca iubire si nu ca nevointa si sa fugim de orice pacat, fiindca, el ne atrage, este dulce, dar pocainta este incomparabil cu mult mai dulce. 

Sfintitii Parinti calugari, stiind ca mintea nu poate ramane fara lucrare, pentru a nu lasa loc pacatului, impleteau munca cu rugaciunea. Unde este Smerenie, Blandete, Simplitate, acolo se odihneste Dumnezeu. Cineva spunea ca Smerenia este cea mai mare virtute, este veriga virtutilor. 

Dar si Bunatatea este o mare virtute. Multi dintre crestinii ortodocsi s-au spalacit, adica, au Duhul lumii, nu se mai ostenesc sa dobandeasca virtuti. 

Spunea un Sfintit Parinte din Muntele Athos: “Odata am auzit in somn un glas iesind din icoana lui Hristos: “Nu ai gustat inca iadul! Gusta putin iadul!” Si atunci am inceput sa simt in trupul meu un foc, pe care nu pot sa-l descriu. Ardeam cu totul. Mi-am prins atunci cu amandoua mainile capul, iar cand m-am trezit am vazut in palmele mele fire de par”. 

Asadar, avand: Credinta, Nadejde si Iubire, sa cantam: Cu noi este Dumnezeu! 

                                                                                                                     Amin si Aliluia!
                                                                                                                       Preot Ioan .

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO