luni, 20 februarie 2023

T R E Z V I E

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


Bucuria mea, trezvia este o stare sufleteasca comparata cu starea pe care o are omul cand nu doarme, este o supraveghere de noi insine. Trezvia, poate fi dobandita prin silinta, dupa cum ne spune Domnul nostru, Iisus Hristos: “Ia aminte la tine insuti”(Timotei 4:16), “Drept aceea, privegheati, ca nu stiti ziua, nici ceasul cand vine Fiul Omului” (Matei 25:13), “Privegheati si va rugati ca sa nu intrati in ispita. Caci duhul este osarduitor, dar trupul este neputincios” (Matei 26:41). Asadar, luarea aminte sau trezvia mintii, conduce la toata calea virtutii si poruncii lui Dumnezeu, precum zice si David: „Vazut-am pe Domnul inaintea mea pururea, ca de-a dreapta mea este, ca sa nu ma clatin” (Psalm 15:8). „Adusu-mi-am aminte de Dumnezeu si m-am bucurat” (Psalm 76:4). Sfantul Siluan Athonitul despre TREZVIE ne spune asa: “Ia aminte la doua ganduri si teme-te de ele. Unul iti spune: „ESTI UN SFANT!”, altul: „NU TE VEI MANTUI!” 

Aceste doua ganduri vin de la vrajmasul diavol si nu este adevar in ele.

 Tu insa cugeta asa:

„Sunt un mare pacatos, dar Domnul e milostiv, El ii iubeste mult pe oameni si-mi va ierta pacatele mele” Crede aceasta si-ti va fi asa: Domnul te va ierta. Dar nu-ti pune nadejdea in nevointele tale, chiar daca te-ai nevoi mult”. 

Zice Sfantul Siluan Athonitul: 

”Calea Sfintilor este calea plansului dragostei. Unde este dragoste, acolo este plansul. Iar unde nu este dragoste – acolo nici plansul”. 

Si pentru ca astazi este duminica, sa punem in aplicare cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur:

"Intra in Biserica si te caieste; aici nu se trage la Judecata, ci se da iertarea pacatelor!”.
Dumnezeu si Maica Domnului sa te binecuvanteze si sa-ti dea trezvia de care ai nevoie spre mantuirea sufletului tau. Amin si Aliluia!
                                                                                                                  Preot Ioan .

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO