joi, 18 martie 2021

“VOI SUNTETI PRIETENII MEI”

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


Bucuria mea, scopul vietii noastre crestinesti este dobandirea Duhului Sfant, insa pentru aceasta, trebuie sa aducem si noi contributia unui efort propriu.

Sfantul Parinte, Marcu Ascetul, spune asa: “Hristos se aseaza la Botez, in Altarul inimii, fara sa ne dam seama de acest fapt”. Acelasi lucru il spune si Diadoh al Foticeii: “Din momentul Botezului, Hristos se ascunde in adancul inimii, satana fiind scos afara”. Crestinul ortodox trebuie sa aiba grija de mantuirea sufletului si aceasta grija rasare atunci cand el leapada Duhul lumii.

Crestinul ortodox este din lume, dar, trebuie sa fie mai presus de lume, sa vina la cunostinta maretiei sale de fiinta rationala. Iisus Hristos, a venit in lume pentru toti oamenii si pentru fiecare in parte.

De aceea El ia asupra Sa, pacatul lui Adam si pacatul intregii lumii, deci, si ale fiecaruia dintre noi, ca sa ne mantuiasca pe toti. Pentru a ne arata care este legatura dintre El si oameni, Iisus Hristos ne-a lasat “Pilda vitei celei adevarate”, si zice acolo: “Ramaneti in Mine si Eu în voi” (Ioan 15:4).

Si mai spune: “Precum M-a iubit pe Mine Tatal, asa v-am iubit si Eu pe voi; ramaneti intru iubirea Mea” (Ioan 15:9). Cum putem ramane in iubirea lui? Pai ne spune clar: “Daca paziti poruncile Mele, veri ramane intru iubirea Mea” (Ioan 15:10). Iar daca vom pazi Poruncile ne face mare cinste sa ne spuna: “Voi sunteti prietenii Mei, daca faceti ceea ce va poruncesc” (Ioan 15:14).

Primeste-ne Doamne, in butucul vitei vietii Tale, ramai cu noi, fiindca numai asa putem aduce roada, iar noi Te slavim in vecii vecilor.

Amin si Aliluia!
Preot Ioan

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO