sâmbătă, 11 mai 2024

Un om îl întrebă pe un Înțelept :

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


                   

- Învățătorule , îl caut pe Dumnezeu!
I-am văzut peste tot semnele şi bunăvoinţa, adevărurile, minunile.
Dar aş vrea să-I văd Chipul!
- Uite, vezi muntele din faţa ta? Mută-l cu palmele tale şi poate, astfel, vei găsi ceea ce cauţi!
Cu palmele goale, Omul purcese la treabă şi piatră cu piatră, mută muntele folosindu-şi trupul, sufletul şi mintea. După mulţi ani se întoarse la înţelept.
- Am mutat muntele, cum mi-ai spus, dar totuși n-am văzut Chipul Lui Dumnezeu!
- Vezi apa, care curge prin preajma muntelui?
Cu braţele tale, schimbă-i cursul!
Omul osteni mulţi ani şi schimbă albia râului, dar pentru că nu găsi astfel Chipul Creatorului, se întoarse la înţelept.
- Nu am găsit nici urmă de chip !
- Oricum ai crescut și se simte !
- Cum am crescut dacă mi-am pierdut puterile ?
- Inima ta ai cercetat-o?
, l-a întrebat înţeleptul.
- Am fost prea ocupat cu mutatul muntelui, schimbarea albiei râului, cu vorbele multe, cu oamenii, cu viaţa...
- Atunci ca și acum chipul lui Dumnezeu este în tine !
Foarte aproape de mintea și mâinile tale
este chipul lui Dumnezeu !
Chipul lui Dumnezeu crește doar în Iubire pentru că Iubire este Dumnezeu !
.....
Omul caută ceea ce este deja în el în afara lui.
Eşti pe drumul cel bun şi vei găsi fără îndoială ceea ce cauţi pentru că noi călătorim împreună cu chipul din noi.
Chipul Lui Dumnezeu nu se relevă dintr-o dată , ci se adună, picătură cu picătură ca roua.
Înțelege creșterea iubirii !
Mai uşor muţi un munte,
mai degrabă schimbi albia unui râu,
decât să-L vezi pe Dumnezeu, dacă nu I-ai făcut casă în sufletul tău !
Curăția inimii înseamnă curăția vederii!
Chipul lui Dumnezeu este în inima Omului atât timp cât îi dăruie Iubire !
Iubirea adevărată și jertfelnică descoperă asemănarea chipului lui Dumnezeu !
Dumnezeu Iubire este !
Și taină Mare este chipul Iubirii !

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO