joi, 14 iulie 2022

Sfaturi...

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“


– "Părinte, ce să fac, că vin după o zi de lucru acasă şi am o foame nervoasă, încât nu-mi prieşte ce mănânc? 

– Când te întorci acasă obosit şi stresat şi ţi-e foame, dacă poţi, odihneşte-te puţin întâi, sau oricum să nu mănânci imediat mâncare, ci fructe. Mâncarea cere pentru digestie multă energie. S-a observat că fructele chiar împrospătează atunci când eşti obosit. 

– Avva, tinerii sunt într-o mare dezorientare, bulversaţi de tot felul de experienţe care le consumă toată vitalitatea, dar nu le aduc nici o creştere duhovnicească. 

– Marea problemă la tineri e autodrogarea, fie prin perversiuni, trupeşti şi ale conştiinţei, sufleteşti. De la pervertirea firescului trupesc şi a propriilor secreţii, până la autodrogarea mentală, care şi ea e o drogare. Te hrăneşti cu propriul gând, repetat. Ele au două efecte foarte nocive: au memorii toxice şi creează dependenţă. 

– Părinte, ce părere aveţi de influenţa duhovnicească a acestui spirit al consumismului? 

– Marea ispită şi provocare a vremii noastre este confortul, acumularea. Omul nu mai vrea să ştie de taina sărăciei, care-l duce spre Hristos. 

– Ce să fac când am o suferinţă trupească, o boală? 

– Măi, tăticule, şi pe mine mă doare piciorul. Şi zic aşa: „Rabd şi eu, căci ce e mai important, eu sau el?” 

– Avva, cum să slujesc şi eu lui Dumnezeu, că nu sunt vrednic, mă simt cu totul necurat! 

– Facem şi noi ce putem, tăticule, că nu facem noi singuri, dacă e ceva bun, Dumnezeu face. Acestea pe care le facem sunt pietricele la temelia unei zidiri pe care Dumnezeu o construieşte. El îngăduie să se facă toate lucrurile bune şi chiar El le face de fapt."

Avva Ghelasie Gheorghe
Pateric Carpatim, pp.102 - 103.

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO