miercuri, 21 iulie 2021

Părinte, de ispite. nu reuşesc să scap de ispite.

Dragă cititorule! Nimeni dintre noi nu e deplin sănătos cu sufletul. Toţi avem şi suferim boli sufleteşti mai mici sau mai mari. Să cădem cu ele înaintea Doctorului şi Tămăduitorului trupurilor şi al sufletelor noastre, rugându-ne: „Sufletul meu, Doamne, cel slăbănog, se află cumplit în multe feluri de păcate şi în fapte netrebnice! Ridică-l cu cercetarea Ta cea dumnezeiască, precum ai ridicat de demult pe slăbănogul, ca, fiind mântuit, să strig Ţie, Îndurate: Dă-mi, Hristoase, tămăduire!“

"- Părinte, de ispite. nu reuşesc să scap de ispite. Parcă e din ce în ce mai rău. Trec peste una şi ele continuă să vină parcă tot mai puternice. Ce să fac? Simt că Dumnezeu nu mă mai iubeşte. Atât de tare am greşit în fața Lui că parcă nu mai are grija de mine?"



Am tăcut câteva clipe, i-am ascultat durerea, apoi i-am raspuns:
"- Dumnezeu nu uită pe nimeni şi se îngrijeşte de toți! Bucurați-vă de ispite căci un om fără ispite este deja "câştigat" de diavol. Pe cel pe care-l iubeşte Dumnezeu, diavolul îl ispiteşte ca să-L lepede pe Dumnezeu zicând "Părăsitu-m-a Dumnezeu!". Primiți ispitele cu bucurie şi luptați cu ele, nădăjduind că Dumnezeu vă este alături, căci zice " Striga-va către Mine și-l voi auzi pe el; cu dânsul sunt în necaz și-l voi scoate pe el și-l voi slăvi. Cu lungime de zile îl voi umple pe el, și-i voi arăta lui mântuirea Mea" (Psalmul 90). Luați exemplul dreptului Iov care, a îngăduit Dumnezeu să fie ispitit atât de puternic, însă nădăjduind şi mulțumind lui Dumnezeu pentru toate, bune şi rele, a primit răsplata pe măsura credinței lui. Dumnezeu îngăduie să fim ispitiți pentru a ne întări în credință şi în dragostea către El, căci în firea noastră este ca în vremea necazurilor să alergăm către Dumnezeu ca şi fiul rătacit, zicând: "Am greşit la cer şi înaintea Ta şi nu suntem vrednici să ne numim fii ai Tăi! Primeşte-ne dar măcar ca pe nişte slugi." Primiți dar ispitele binecuvântând pe Dumnezeu şi nu uitați: Cel ce este ispitit, este pe drumul cel bun către Împărăția lui Dumnezeu. Cel ce nu are ispite, este deja câştigat de diavolul, de aceea diavolul nu poartă luptă cu el."
"Bucurați-vă în ispite şi plângeți în lipsa lor!"

~ Αρχιδ. Γεώργιος-Μιχαήλ Χριτσουλέακ

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO