sâmbătă, 2 decembrie 2017

DUHUL SMERENIEI

FIE DOAMNE MILA TA SPRE NOI, ASA CUM AM NĂDĂJDUIT INTRU TINE! BINECUVANTEAZĂ-NE DOAMNE SI NU NE PEDEPSI PENTRU PĂCATELE NOASTRE...


 Bucuria mea, Sfantului Siluan Athonitul i s-a aratat Dumnezeu Iisus Hristos, si pentru asta a avut un gand de mandrie si Dumnezeu nu i s-a mai aratat. A plans 15 ani, el, cel care s-a smerit si pe patul de moarte zicand: "INCA N-AM DOBANDIT DUHUL SMERENIEI!"

Tu ai varsat macar o lacrima, cerand de la Dumnezeu smerenie??? Sfantul Siluan ne-a invatat ca:

"PENTRU UN SINGUR GAND DE MANDRIE DUHUL SFANT NE PARASESTE si PENTRU UN SINGUR GAND DE SMERENIE DUHUL SFANT SE INTOARCE LA NOI".

 Si iata ce mai spunea el, dupa ce a avut gandul de mandrie: 

"Unde esti Tu, Lumina mea? Unde esti Tu, Bucuria mea? Trecerea Ta Doamne, a lasat o buna-mireasma in sufletul meu, dar Tu nu esti aici si sufletul meu tanjeste dupa Tine, si inima mea e abatuta si bolnava, si nimic nu ma mai veseleste, pentru ca am intristat pe Domnul si El S-a ascuns de mine.
   Prin Duhul Sfant este cunoscut Domnul ,si tot prin Du­hul Sfant este iubit Domnul, dar fara Duhul Sfant omul nu este decat pamant pacatos.
   Doamne, da-mi să Te iubesc numai pe Tine.
   Doamne, smereste inima mea, ca sa fie intotdeauna placuta Tie".


                                                            DARUL SMERENIEI.....

   Sfantul Siluan Athonitul spune asa: "Daca m-ar intreba cineva: "Ce-ti doresti tu de la Dumnezeu mai mult, care dar?", as raspunde: "DARUL SMERENIEI, care, mai mult decat orice altceva, este bineplacut Domnului“. Smerenia este lumina intru care noi putem vedea Lumina: pe Dumnezeu Insusi. Fiindca, nu celui indestulat i Se arata Dumnezeu, ci sufletului smerit.
    SUFLETUL OMULUI SMERIT, este asemenea marii; daca aruncam o piatra in mare, aceasta tulbura pentru o clipa suprafata apei, apoi cade in adancuri. In felul acesta sunt inghitite necazurile in sufletul omului smerit, caci este cu el puterea lui Dumnezeu. Doamne, da-ne noua darul Sfintei Tale smerenii!
   Asadar, dragii mei, sa cautam si sa iubim smerenia, ca sa vina pacea lui Dumnezeu in sufletele noastre. Pilda ni s-a facut noua Mantuitorul Iisus Hristos, atunci cand S-a incins cu stergarul si a spalat picioarele Ucenicilor Sai si le-a spus: "Intelegeti ce v-am facut eu?" (Ioan 13:12). 

Adica, asa cum Eu M-am smerit spaland picioarele voastre, tot astfel si voi sunteti datori sa va smeriti unul inaintea altuia. Amin si Aliluia!

    Sfinte Siluan Athonitul, roaga-te lui Dumnezeu si pentru noi pacatosii, sa dobandim si noi Duhul smereniei, fara de care nu ne putem mantui sufletele noastre! Amin si Aliluia!


                                                                                                                               Preot Ioan

                 

CALENDAR ORTODOX PE 100 DE ANI !

https://www.noutati-ortodoxe.ro/calendar-ortodox/?year=2024

Arhivă blog

https://www.diigo.com/

Postări populare

PENTRU VIZITATORI

PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

PENTRU CEI CARE AU CITIT
,,SA VA FIE DE FOLOS"

PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
,,SA FIE ELIBERATI"

PENTRU CEI CARE PLEACA..
,,SA FITI BINECUVANTATI"


Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

BIBLIA ORTODOXĂ

BIBLIA ORTODOXA AUDIO