vineri, 23 noiembrie 2012

IUBIREA DE OAMENI



Era odată o femeie, care crezându-se mare credincioasă, zicea adesea: ,,N-am nevoie de nimeni, căci Dumnezeu îmi este deajuns”.
Şi iată că într-o zi, tot din mândrie, căzu într-un lac mlăştinos şi, cu apa până la gât, începu să strige după ajutor. Săriră nişte vecini de-ai ei, priviră, dar grăiră: ,,Păi n-ai zis dumneata că n-ai nevoie de ajutorul nostru…”. Şi se uitară la ea fără să o ajute. Cum n-avea nici o scăpare de la cei din jur, femeia strigă tare după bărbatul ei, care venind în grabă îi zise şi el fără să o ajute:
- Ce pot face eu, un biet păcătos de care ţi-ai legat viaţa?
În cele din urmă veni tatăl femeii, un bărbat credincios şi înţelept, care ajutând-o să iasă din apă, o mustră cu blândeţe:
- Desigur, fata mea, Dumnezeu este TOTUL în viaţa noastră, dar nesocotind pe semenii noştri, noi Îl supărăm pe Dumnezeu şi astfel El nu ne mai ajută. Pe Dumnezeu se cada să-L iubim mai întâi, dar El ne porunceşte să-i iubim şi pe semenii noştri, chiar dacă ei sunt păcătoşi; Domnul ne ajută, dacă şi noi ne ajutăm unii pe alţii.
De la această întâmplare, femeia a înţeles care e voia lui Dumnezeu şi i-a iubit pe oameni aşa cum ne-a poruncit Dumnezeu: ,,Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi”.

IUBIREA
"Cu cât mai mare e iubirea, cu atât mai mari sunt şi suferinţele sufletului; cu cât mai deplină e iubirea, cu atât mai deplină e cunoştinţa; cu cât mai fierbinte e iubirea, cu atât mai fierbinte e rugăciunea; cu cât mai desăvârşită e iubirea, cu atât mai sfântă e viaţa" (Sf. Siluan Athonitul)

RUGACIUNE CATRE SFINTI

Rugati-va pentru mine, toti Sfintii, ca sufletul meu sa invete smerenia lui Hristos Sufletul meu inseteaza dupa ea dar nu o poate atinge si o caut plangand ca un copil mic ce s-a pierdut de mama lui:

"Unde esti Tu, Domnul meu? Te-ai ascuns de sufletul meu si te caut cu lacrimi".

"Doamne, da- mi puterea de a ma smeri inaintea maretiei Tale".

"Doamne, a Ta este Slava in Ceruri si pe pamant. Da-mi mie, zidirii tale firave si smerite. Duhul Tau cel Sfant".

"Ma rog bunatatii Tale, Doamne, priveste asupra mea din inaltimea Slavei Tale si da-mi puterea de a Te lauda zi si noapie. caci sufletul meu Te-a iubit prin Duhul Sfant. Tanjesc dupa Tine si Te caut cu lacrimi".

"Doamne, da-ne Duhul Sfant. Prin El Te vom slavi zi si noapte, caci daca trupul nostru e slab. Duhul Tau e viu si da sufletului puterea de a Te sluji cu ravna. El intareste in sufletul nostru iubirea Ta, il linisteste intru Tine cu o odihna desavarsita si nu mai vrea sa se gandeasca decat la iubirea Ta".

"Doamne, mintea mea lipsita de putere nu poate ajunge la Tine. Ca si regele Avgar Te chem: "Vino si tamaduieste-mi ranile gandurilor mele celor rele si. Te voi lauda ziua si noaptea Te voi vesli oamenilor, ca toate neamurile sa stie ca Tu, Doamne, savarsesti minuni ca si altadata, ierti pacatele, sfintesti si dai viata".

RUGACIUNEA DE FIECARE ZI A SF. FILARET BARBU

Doamne, nu ştiu ce să cer de la Tine.
Tu unul ştii de ce am nevoie,
Tu mă iubeşti pe mine mai mult decît pot să
Te iubesc eu pe Tine.
Părinte, dă robului Tău cele ce singur nu ştie a le cere.
Nu îndrăznesc să cer nici cruce, nici mîngîiere: numai stau înaintea Ta.
Inima mea e deschisă Ţie;
Tu vezi trebuinţele mele pe care nu le ştiu eu.
Vezi şi fă după mila Ta.
Loveşte-mă şi mă tămăduieşte, doboară-mă şi mă ridică.
Mă cutremur şi tac cu evlavie înaintea voinţei
Tale sfinte şi a căilor Tale celor nepătrunse pentru mine.
Mă aduc Ţie jertfă, nu am altă dorinţă decît numai să fac voia Ta; învaţă-mă să mă rog, singur roagă-Te în mine!

Amin.

SFINTIRE DRUMUL CRUCII

DRUMUL CRUCII BISERICA LIPOVEI

DRUMUL CRUCII

IISUS HRISTOS


CATEGORII

"Doamne (1) 100 POVETE ORTODOXE (1) A L P I N I S T U L (1) ABECEDARUL VIETII DUHOVNICESTI (1) ADEVĂRURI PE CARE NU TREBUIE SĂ LE UITĂM (1) AGHIASMA (1) AICI GASESTI BLOGURI ORTODOXE (2) AICI GASESTI CANTARI DUHOVNICESTI -LITURGICE (1) AICI GASESTI CUVINTE DE FOLOS DE AVVA PIMEN (1) AICI GASESTI INDREPTAR PENTRU SPOVEDANIE (5) AICI GASESTI INTREBARI SI RASPUNSURI (3) AICI GASESTI RUGACIUNI IMPORTANTE (5) AICI GASESTI..VIETILE SFINTILOR (2) Am să-i spun totul lui Dumnezeu! (1) APA SFINTITA (7) APOCALIPSA (1) BINEFACERILE (1) Biserica din Ostrov (1) BISERICI (14) BOBOTEAZA (1) Care e rugăciunea primită de Dumnezeu? (1) CATEHEZA (2) Ce este moartea şi cît de folositoare este pomenirea ei? (1) Ce să faci dacă ţi-e ruşine să mărturiseşti un păcat? (1) CELE 10 PORUNCI (1) Cele 14 reguli pentru mergerea la biserica (1) CITATE DIN SFANTA EVANGHELIE (4) CODUL SECRET AL BIBLIEI (2) COPIL DIN EPRUBETA??? (1) CREŞTINISM şi YOGA ÎN TOTALĂ CONTRADICŢIE UNA CU ALTA!!! (1) CRUCEA VIEŢII OMENEŞTI (1) CUM GANDESC COPIII... (1) CUM SA NE RUGAM (1) CUM TREBUIE SA CITIM BIBLIA (1) CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE TAINA SFÂNTULUI BOTEZ (1) Căldura focului - pildă (1) CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE SMIRNĂ ŞI TĂMÂIE (1) DEPRE SFANTA CRUCE (4) DESPRE ACATISTE (1) DESPRE ADULTER (1) DESPRE ASCULTARE (1) DESPRE ATEISM (2) DESPRE AVORT (4) DESPRE BETIE (1) Despre bârfire (1) DESPRE CALENDAR (1) DESPRE CANDELE SI ICOANE (9) DESPRE CREDINTA (3) DESPRE CULTELE RELIGIOASE (1) DESPRE DEOCHI (1) DESPRE DESCURAJARE... (1) DESPRE DIAVOL (5) DESPRE FRICA DE DUMNEZEU (3) DESPRE FUMAT (1) DESPRE FURIE SI IERTARE (3) DESPRE IERTARE (2) DESPRE IISUS HRISTOS (1) DESPRE INGERUL PAZITOR SI ALTI INGERI (4) DESPRE INIMA OMULUI (1) DESPRE JUDECAREA APROAPELUI (1) DESPRE JUDECATILE LUI DUMNEZEU (2) Despre Maica Domnului (1) DESPRE MAMA (1) DESPRE MANDRIE (1) DESPRE MANIE (1) DESPRE MANTUIRE (1) DESPRE MILOSTENIE (1) DESPRE MOARTE (1) DESPRE NECAZURI (1) DESPRE PACAT (2) DESPRE PACATUL GRAIRII IN DESERT (1) DESPRE PLANSURI SI LACRIMI (2) DESPRE POMELNICE SI POMENIRI (1) DESPRE POST (6) DESPRE PRESCURA (1) DESPRE RAI (1) DESPRE RUGACIUNE (13) DESPRE SFINTELE PASTI (4) DESPRE SINUCIGASI (1) DESPRE SUFERINTA SI RABDARE (2) DESPRE TALISMAN (1) DESPRE TATUAJE (1) DESPRE VISUL MAICII DOMNULUI (1) DESPRE ZODIAC SI HOROSCOP (1) DESPRRE PĂCATUL GRĂIRII ÎN DEŞERT (1) Din cugetările lui Petre Ţuţea (1) DIN POPAS DUHOVNICESC (2) DIN SFATURILE PARINTELUI IOAN (6) DIVERSE (7) DOAMNE! POEZII CU IISUS HRISTOS (1) DRUMUL SUFLETULUI DUPA MOARTE (12) ESTE SAU NU...PACAT? (3) EXISTA REINCARNARE? (1) FILMULETE YOUTUBE (1) FLORIILE (2) HALLOWEEN (1) HRISTOS A INVIAT. (2) Hunedoara (1) Ieromonah Savatie Baștovoi (1) INTERVIURI (6) INVATATURA ORTODOXA (1) INVATATURI CRESTINE (79) ISPITELE (1) Istorioare pentru crestinii ortodocsi (2) IZVORUL TAMADUIRII (1) Lupta dusă de un catolic practicant pentru a primi botezul în Ortodoxie (partea I) (1) Marturisirea unui satanist POCĂIT (1) MEDICINA ISIHASTA (1) MILOSTENIE (10) MINUNI ALE SFINTILOR (4) MIR DE NARD AUTENTIC (1) Misha a desenat doi prunci în ieslea Domnului (1) NESTEMATE DUHOVNICESTI (1) O călătorie spre Ortodoxie (1) O întâmplare minunată din Sfântul Munte Athos (1) Oarba care vede (1) PAROHIA VIILE FABRIC TIMISOARA (3) PILDE CRESTINE (50) PILDE DIN PATERIC (1) Pilde ortodoxe (1) PILDE. (123) Poezi de Zorica Laţcu Teodosia (1) POEZI DE CAMELIA CRISTEA (3) POEZII (60) POEZII CU IISUS HRISTOS (4) POEZII DE ANDREI BOTOSANU (1) POEZII DE CAMELIA CRISTEA (2) POEZII DE CRACIUN (1) POEZII DE IOAN DANCI (2) Poezii de Parintele Ilarion Argatu (1) POEZII DE PASTE (1) POEZII DE PREOT IOAN DANCI (1) POEZII DE RADU GYR (1) POEZII DE TRAIAN DORZ (1) POVESTEA MĂRULUI (1) POVESTIRI DUHOVNICESTI DE LA SCHITUL LACU (2) POVESTITE DE SFINTII PARINTI (22) PREDICI (1) PREOT IOAN (1) PREOT IOAN DANCI (1) PREOT ISTODOR GEORGE (3) PREOT TEOFIL PĂRĂIAN (2) PROFETII (6) PSALMI (1) Puterea cuvintelor (1) REVELION 2014 (1) Ritual păgân al unei secte din Chile (1) RUGACIUNE CATRE DOMNUL NOSTRU IISUS HRISTOS (1) Rugaciune de multumire penru binefacerile primite de la Dumnezeu (1) Rugaciune la vreme de ispita (1) RUGACIUNEA MAMEI PENTRU COPII EI (1) Rugaciunea celui "singur in suflet si trist " (1) RUGACIUNEA DE MULTUMIRE (1) RUGACIUNEA INIMII (1) Rugaciunea Sfintei Cruci (1) RUGACIUNI (36) RUGACIUNI DE GABRIEL MANOLESCU (1) RUGĂCIUNE CĂTRE MÂNTUITORUL NOSTRU IISUS HRISTOS (1) RUGĂCIUNE CĂTRE SFINŢII ROMÂNI (Duminica sfinţilor români) (1) RUGĂCIUNI SI CUGETĂRI UMILICIOASE (1) SA FIM OAMENI SA-I AJUTAM (7) SARBATORI (4) Schimbarea la Față a Domnului nostru Iisus Hristos (6 august) (1) Scopul existenţei umane“ (1) SCRISOARE CATRE UN PRIETEN SPECIAL (1) Secretul spovedaniei (1) SEMNUL SFINTEI CRUCI (1) SFANTA IMPARTASANIE (1) SFANTA SCRIPTURA (1) SFANTUL GHEORGHE (1) SFATURI DE LA ARSENIE BOCA (1) SFATURI DE LA PARINTELE IOAN (7) Sfaturi despre icoane (1) SFATURI ORTODOXE (37) SFESTANIA RANDUIALA SFINTIRII CASEI (1) SFINTELE TAINE (5) SFINTI (24) SMERENIA (1) SMIRNĂ ŞI TĂMÂIE (1) SOCRII (1) STIATI ...CA? (2) SUPERSTITII (2) SĂ-MI SPUI TU DOAMNE! (1) TAMAIE SAU SMIRNA (2) Tatăl nostru (1) Tot omul este un cerşetor (1) TRADITII (3) Ultimele trei dorinţe ale lui Alexandru cel Mare (1) VENETIA (1) VESMINTE PREOTESTI (1) VIATA DUPA MOARTE (9) VIRTUTILE (1) Vladimir Ghika - Gânduri pentru zilele care vin (1) întoarce-i la bunătate şi la rugăciune pe toţi vrăjmasi mei„ (1)